Nieuwe cosmetica aankopen? Ga voor private label

private label cosmetica

Wanneer je als retailer actief bent in de wereld van de cosmetica, dan wil je op een gegeven moment misschien ook producten gaan verkopen die nu nog niet of nauwelijks elders te verkrijgen zijn. Uiteraard is het dan wel eerst zaak dat je grondig onderzoek doet naar de nu bestaande cosmeticaproducten. Als je vervolgens een specifiek nieuw product voor ogen hebt, dan is het wellicht tijd om bij een cosmetisch laboratorium navraag te doen. Je kunt dan namelijk inzetten op het verkrijgen van private label cosmetica. Private label houdt in dat het laboratorium in kwestie dit product speciaal voor jouw onderneming tot stand laat komen. Met private label ben jij dan ook de enige die dit product zal mogen verkopen.

private label cosmetica

De voordelen van private label cosmetica op een rijtje

Als je voor het regelen en verkopen van private label cosmetica gaat, dan kan dat de volgende voordelen met zich meebrengen:

  • Je hebt enige zeggenschap over de totstandkoming van het product in kwestie.
  • Met private label producten weet je jezelf goed te positioneren in de markt van de cosmetica. Doe je dit goed, dan kun je een flinke voorsprong nemen op je concurrenten.
  • Je weet bij een goed werkend laboratorium op voorhand precies wat dit je gaat kosten.
  • Aangezien je ‘slechts’ enige zeggenschap hebt over het ontwerp van het product ben je hier verder erg weinig tijd aan kwijt. De meeste tijd gaat dus in het vooronderzoek zitten.